Selasa, 16 Oktober 2007

lawak 1 syawal


Assalamualaikum, 1 syawal pada tahun ini sebenarnya memang memilukan selaku perantau yang mencari ilmu menyambut hari lebaran aidilfitri.. tapi kesedihan itu dapat diubati dengan lawak jenaka bersama kawan-kawan. Jadi di sini saya ingin berkongsi gembira lawak jenaka bersama kawan-kawan khususnya pembaca blog..

ceritanya bermula ketika UNIT MUTAZAWWIJIN ISKANDARIAH (UMI) dijemput untuk memberikan persembahan pada 1 syawal setelah menunaikan solat sunat aidilfitri...kami telah meNYUMBANGkan 2 buah lagu pada persembahan tersebut; iaitu 1) zapin hari raya dan 2) gema takbir... aduiiii.. sakit perut pulak bila nak type sebab teringatkan lawak tu..

pada awal lagu semua suara terlalu rendah, saya terkejut dengan suara yang dikeluarkan oleh kawan-kawan, kenapa tidak? sebab masa latihan mereka dah buat yang terbaik dari persembahan tu.. masa tu lirik lagu ketika di sini--->

(berlalu ramadhan fajar syawal menjelama,
muslimin muslimat menyambut hari raya)

tiba-masa masa suara tinggi, kawan lawakku hafiz yang kami gelarkan sebagai kaber yang sentiasa ceria dimana saja melaungkan suara dia terlalu tinggi menyebabkan saya dan zul fauzi ( yang berdiri sebelah hafiz ) memandang hafiz.. kalau pembaca semua nak tau, hafiz ni tak boleh tengok muka kami, nak dijadikan cerita, hafiz ni terpandang muka saya, apa lagi.. tengah-tengah persembahan tu kami ketawa depan pelajar-pelajar Malaysia. masa tu lirik lagu ketika di sini --->

(takbir dilaungkan.............)

Malu tu tak tau nak kata bagaimana, semua yang berada di depan kami pelajar-pelajar perempuan. Mujurlah persembahan tu persembahan biasa.. kalau tidak!!!! kenangan ni memang akan terpahat sampai bila-bila. Balik rumah, tak sangka isteriku sempat merakamkan video ini selain dari gambar-gambar persembahan ni.. saksikan..

kumpulan nasyid HAIRAN dan (sebelahnya) ini wajah hafiz kaber yang menjadi punca ketawa dalam persembahan kami

Tiada ulasan: