Ahad, 27 Januari 2008

Cerita Salib di Terengganu

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Suatu ketika dahulu kita pernah dikecohkan dengan bentuk Salib atau cross pada bangunan Perpustakaan Kustem, Terengganu. Kustem kini dikenali dengan Universiti Mengabang Telipot (UMT) oleh penduduk tempatan. Bentuk Salib itu kelihatan jelas jika dilihat dari ruang angkasa. Kecoh juga seketika. Macam-macam cadangan yang timbul bagi 'menyelesaikan' permasalahan ini. Apa tindakan pihak pentadbir? Wallahua'lam.

Ada lagi tekan read more...


Kepada sesiapa yang tidak kenal Bangunan JPJ Terengganu ini, bangunan ini sebenarnya bersebelahan sahaja dengan Sabassun HyperRuncit. Pemandangan ini diambil dari Jalan Kemajuan sebaik sahaja keluar dari Jambatan Sultan Mahmud sebelum tiba ke Lampu Isyarat Jalan Bukit Kecil. Pusing-pusing bangunan JPJ tu leh la nampak.

Korang nilai je la. Aku ambik syarat untuk kongsi dengan kalian. Lama pulak rasanya tidak menulis berkaitan Murtad dan seumpamanya di blog ini. Thanks Joe kerana ini mungkin semangat untuk terus menulis bab Murtad tu.

Wallahua'lam.

sumber : http://amdang81.blogspot.com/

3 ulasan:

MS Rizal berkata...

Innama A'malu binniatt ustaz..

Tanpa Nama berkata...

terima kasih kepada msrizal memberi komen..

cuma komen yang disertai dengan hujjah hadis tidak berapa sesuai dengan artikel yang dikeluarkan.. hadis yang saudara sebutkakn itu perlu ditafsir dengan mengikut ijtihad ulama bukan pendapat individu yang tidak layak berijtihad...

andaikata sebuah simbolik non muslim dipandang remeh oleh org islam bila dipampangkan.. bermakna kita memberi ruang kepada mereka untuk melangkah lagi.. sedangkan hebah diperkatakan berapa ramai kes murtad di malaysia semakin meningkat..

kita sepatutnya sensitif dengan benda yg kecil ini, kita perlu ingat, bila mana perkara yang kecil diendahkan, ia akan menjadi besar.. bila benda besar dititik beratkan.. ia menjadi sukar untuk diperbetulkan..

di malaysia ada kontraktor banggunan dan kaji selidik reka bentuk, jika ia adalah org islam, sesungguhnya dia bukanlah org yang pentingkan kedaulatan islam, jika ia adalah beragama kristien, bermakna ia sengaja ingin berdakwah agamanya..

harap saudara dapat mempelajari semula tentang niat itu, kalau pendapat saudara ini diguna pakai.. bermakna.. tidak salah mencuri untuk membantu org miskin!!! kerana.. curi untuk buat kebaikan..

Tanpa Nama berkata...

apabila kita cinta pada agama ,ia akan melahirkan cemburu , cemburu itulah yang menterjemahkan cinta,tanpa cemburu bukan cinta namanya. Cemburukah kita pada perkara sedemikian,jika tiada,alangkah malangnya kerana sudah tiada lagi cinta pada agama yg suci ini. wallahua'lam