Selasa, 20 Disember 2011

Mahawasisa Bangkit, Tahniah!!


  1. Tahniah mahasiswa! Anda dah keluar dari kurungan bilik kuliah dan assignment serta exam yang tak berkesudahan. Anda telah melihat, ada keperluan yang perlu diladeni selain perkara-perkara berkaitan akademik. Bukanlah akademik itu tidak penting, bahkan paling utama, tetapi penggalian ilmu bukan sahaja di dalam kampus, tetapi mengasah pemikiran itu juga terletak di luar pagar kampus.
  2. Insiden penurunan bendera berwajahkan Datuk Seri Najib bukanlah satu tindakan yang boleh dianggap biasa, tetapi luar biasa, kerana keberanian kumpulan anak muda siswa ini menjejakkan kaki ke kubu UMNO di PWTC dan melakukannya tanpa sebarang halangan dan sekatan, pelik dan hebat.
  3. Anak muda siswa! Ini bukanlah kemuncak, tetapi ini adalah permulaan satu pertembungan. Tidak lama selepas insiden tersebut, sekumpulan atau segerombolan Pemuda UMNO P J Selatan mengugut untuk menampar dan meludah pelaku-pelaku penurunan bendera. Takut? Anak muda tidak gentar dengan ugutan, anak muda tidak mudah patah semangat, anak muda tidak akan berpatah balik selagi apa yang dicita tidak diperoleh.
  4. Insiden ini telah menyerlahkan wajah-wajah kurang intelek dan kurang ilmu Pemuda UMNO. Mengugut anak muda bukanlah satu langkah bijak, tetapi menyerlahkan pemikiran mundur, tua, kolot dan jumud.
  5. Panglima muda Adam Adli, semoga anda tabah menghadapi natijah perjuangan ini, semoga anda dan keluarga anda juga dilindungi dari golongan pengugut (penjenayah) ini. Andalah aspirasi, wira baru anak muda.
  6. Jika takut dengan risiko, siswa jangan bicara tentang perjuangan!
JOM UBAH!!!

copy paste from

Tiada ulasan: